lördag 2 januari 2010

Nyår -09/10.

I år så gick nyår verkligen i lugnets tecken. Vilket i och för sig var skönt, då jag inte orkade med något annat. Klockan 20.00 dagen före nyårsafton packade vi bilen full med både packning och folk (läs, Fredde, Anna, Putte och Classe) för att åka till stugan där Peter redan var. På vägen dit var vi med om en liten halv konstig sak, det var -17 grader och underkylt regn! Det blev ett helvete på bilrutan, men det blev aldrig halt på vägen. Konstigt!

Iallafall, vid nio halv tio tiden så var vi framme vid stugan och packade in oss innan vi satte oss för att umgås lite. Det blev både trångt och lite varmt då köket inte var byggt för att hålla 6 vuxna människor. Men det funkade! Anna och Putte hade med sig "Sverige spelet", så vi satt till närmare ett och spelade. Ungefär som TP fast med frågor som bara handlade om Sverige, riktigt roligt faktiskt.

Nyårs morgonen började vi med att äta frukost i samma stora kök. På order från Putte var jag snäll och kokade "kaka-mjälka" :0)

Efter vi ätit frukost började vi spela kasta gris. Ett mycket underskattat spel måste jag säga. Till och med F som inte är sånt spelfreak tyckte det var roligt.


Efter ett par omgångar så klädde vi på oss och gick ut för att grilla korv och gå på promenad. Lite synd på vädret dock, så promenaden blev rätt kort. Dels som jag sa på grund av vädret men också för jag (så klart!) inte orkade gå så långt. Så vi satte oss i grillkojan och eldade och grillade korv istället, mysigt värre!



Vi fortsatte eftermiddagen med att vila, spela lite mera spel och sen så badade dom andra i badtunnan. Men eftersom min BM avrått mig från att bada så stod jag på sidan om och fotade lite innan jag gick in och vilade lite till!


Nyårsmiddagen började vi att laga efter att dom andra badat klart. Det blev en klassisk fransk löksoppa till förrätt med vitlöksbröd. Mumma, men mycket mättande. Varmrätten blev lika klassisk den som god, helstekt oxfilé, potatisgratäng och hemlagade pepparsås. Då man var så mätt efter förrätten orkade jag inte äta så mycket till varmrätt :0(


Här slutade egentligen mitt nyårs firande. Vi var klara med maten vid kvart i tio och då hade jag så ont i ryggen efter att suttit för mycket på dagen på obekväma stolar, så jag gick och la mig en stund och somnade. Iof så vaknade jag vid elva igen och kunde vara med ett tag till och på själva tolvslaget. Den roligaste kommentaren var ju när vi gick ut, för att titta på raketer, ränka ner till tolvslaget och de andra skulle dricka skumpa, då sa någon "varför är vi ute egentligen?!" Det var lite synd på vädret för vi hörde mest hur dom sköt raketer, vi såg inte lika många. Men ett par stycken fick vi njuta av iallafall.

På nyårsdagen så åt vi frukost och packade ihop oss för att åka hem. Vi var inte hemma förrän vid tre tiden, så resten av eftermiddagen och kvällen spenderade jag och F i soffan framför TVn, vilket inte var helt fel. Även om jag var nykter hela nyår så kände man sig rätt seg iallafall. Så det var skönt att få komma hem och lägga sig i soffan och sen sova i sin egen säng.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar