onsdag 30 december 2009

Typiskt!

Ikväll åker vi upp till Peppes stuga för att fira nyår. Det kommer bli ett lugnt och skönt nyår, det känns bra. Lite surt är det iallafall, det finns en vedeldad badtunna där som vi hade tänkt att bada i imorgon innan maten. Så för att ta det säkra före det osäkra så ringde jag och pratade med min barnmorska idag om det är okej att bada tunna. Svaret blev nej det är inte så bra att göra det. det hade varit okej om det varit våran tunna, men våra/mina baciller, men det är ju inte det. Sen tror jag i och för sig att det inte skulle hända nåt om jag skulle bada ett lite tag. Men jag tänker ju inte riskera något bara för att bada. Så jag kommer att få pälsa på mig jätte mycket kläder och sitta på sidan om istället. Men men, vad gör man inte för det lilla livet i magen?!

Igår var jag på träff hos BM igen, allt såg bra ut förutom att jag fått sån klåda över hela kroppen nästan. Hon trodde att det beror på att Skrutten lagt sig till rätta nu och ligger med rumpan och ryggen över min lever så då inte hinner jobba som den ska. Så jag fick ta leverprover och nu väntar jag på att få höra nåt ifrån dom. Det känns ju bra att lill*n lagt sig till rätta med huvudet neråt, men mindre bra att h*n trycker på levern.

Nä, nu ska vi åka iväg och handla all mat inför nyårs helgen. Gott Nytt 2010 på er all om vi inte hörs nåt innan!!

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej Ina! Ofta beror klådan på att huden sträcker ut sig oootroligt mycket under graviditeten. Jag var med om det när jag väntade Ella och nu under denna graviditet. Ett tips: Använd Apotekets barnolja varje dag över hela kroppen - det slutar att klia! Man bör undvika parfymerade saker eftersom de ofta gör så det kliar mer =)

    Gott nytt år! Stor kram till dig!
    // Therese

    SvaraRadera
  3. Jag fick graviditesklåda (eller vad det nu heter). Kliade som satan! (Och mest på nätterna såklart =/)

    Elenor

    SvaraRadera
  4. jag har provat det mesta, men jag ska porva oljan. den harj agi nt prövat! Grattid förresten till den nya bäbisen. När är den planerad att komma?

    kram och gott nytt år!

    SvaraRadera
  5. Hej Ina! Ja prova - min barnmorska rekomenderade den när jag väntade ELla - funkar super =) Nästa bäbis kommer i början av april =) Spännande spännande - när man väl har en vill man gärna ha fler - underbara barn =)

    Sköt om dig! Kram

    SvaraRadera