onsdag 20 januari 2010

2010-01-20

Idag är det föräldrargrupp igen. Bara den här gången och en till gång kvar, sen ska vi vara fullfjädrade experter på att vara föräldrar! För det är väl det som är meningen med att gå i föräldragrupp?! Jag tror att vi skulle fortsätta att prata om förlossningar, olika bedövningsalternativ och kejsarsnitt idag. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det jätte skönt att vi äntligen har börjat prata med varandra, så alla sitter inte knäpp tysta. Sen finns det ju självklart dom som pratar mer eller mindre. Men det känns som alla vågar säga det man tycker.
Idag är det vår tur att ta med oss fika, så jag har/håller på att baka eller grädda det sista nu. Det blev en äppelkaka och syltkakor. Jag vet inte om jag kanske ska ta med några andra kakor jag har hemma istället och spara dom "nya", för jag gissar att det kommer gå åt lite fikabröd när alla ska komma och titta på Skrutten efter h*n är född.

Nu är sista plåten inne i ugnen för gräddning, när den är klar kommer det nog bli soffläge som gäller och en bra bok. Håller på att läsa boken "Såld". En tragisk berättelse om en rysk ung tjej som kommer till Sverige för att jobba som barnflicka eller på en bar, det är vad hon blivit lovad. Istället säljs hon till några som håller på med prostutition i Stockholm. Man får fälja hennes berättelse från att hon lämnade Ryssland till att hon kommer till Sverige. Som sagt en gripande och tragisk bok, men helt klart läsvärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar