söndag 24 januari 2010

I väntans tider...

Så ägnar jag dagen med att baka lite mellan alla sammandragningar och värkar. Idag är jag inne på mitt 4 dygn och börjar bli rejält trött. Inte bara trött på att vänta utan även trött på att inte få sova som vanligt folk. Idag, eller liten senare i eftermiddag ska jag prata med dom på förlossningen för att se om dom kan hjälpa mig på traven. Antingen det eller så får dom stoppa upp allt, vilket jag iof inte tror att dom gör. Dom har själv sagt att jag inte kan hålla på så här jätte länge utan då sätter dom igång mig. Man vill ju gärna ha lite ork kvar sen till förlossningen och sen när lilla bäbisen är född. Igår pratade jag iallafall med en barnmorska som borde läsa 30p pedagogik, hon var så otrevlig och inte alls förstående. Hon frågade om jag hade fått sova nåt. Ja, svarade jag och berättade att jag fått piller att sova på. det är ju jätte bra tyckte hon. Jag vill inte ha piller att sova på i 2 veckor...sen sa hon en massa andra dumma saker. Ska höra vad hon heter, för henne ska jag då inte ha vid förlossningen.

Idag har F åkt iväg och jobbat. Skönt för honom, det blir lätt annars att man går varandra på nerverna när man är hemma båda två och bara väntar. Vi har ju som inte kunnat göra nåt heller. Igår var vi ner till Lars och Eva och fikade och fick middag. Skönt att komma hem ifrån ett tag.
Nu ska jag fortsätta med min bakning och hoppas på andra bullar!

2 kommentarer:

  1. aj,aj, värkar i 4 dygn - hoppas det sätter i gång nu eller var bestämd mot BB och se till att de gör de så du orkar med själva förlossningen och bäbisen sen =)

    Jag håller tummarna! Lycka till

    SvaraRadera
  2. vi är hemma igen *suck* det är bara att vänta och vänta säger de eftersom bäbisen verkar må så himmla bra där inne. Så vad mer kan man göra?! Ville att dom skulle sätta igång det, men icke sa nicke. Grrr!! hoppas alt är bra med er och lill bäbisen i magen och Ella förståss!

    SvaraRadera