torsdag 1 oktober 2009

Simning och shopping

Idag har jag både simmat och shoppat, mest shoppat. Fast jag var duktig att simma i nästan 45 minuter. Det tycker jag är duktigt med tanke på att jag inte motionssimmat sen jag gick gymnasiet, nästan 10 år sen. Men en sak tyckte jag var lite konstigt. När jag simmade åt den ena hållet gick det fort och smidig, men när jag vände och simmade tillbaka gick det så mycket längsammare och trögare. Först trodde jag att jag inbillade mig, så jag tog tid. Nu vet jag inte hur fort dom går dom där simklockorna på badet, för dom går iallafall snabbare än en vanlig klocka. Säg att det tog 40 sekunder att simma åt ena hållet så tog det 1 minut åt andra hållet. Det måste ha varit uppförsbacke eller motvind eller nåt sånt! Efter jag simmat klart gick jag och bubblade lite innan jag duschade och bastade. det är så skönt att vara på badet en vardag klockan elva. Det var bara jag och några andra simmare och mammor. Lugnt och skönt.


När jag simmat så tog jag bussen ner på stan och handlade lite. Efter att ha pratat med Sandra igår om lite allsköns saker som harm edgraviditet att göra så berättade hon om 2 andra blivande mammor som använt en kräm som ska motverka bristningar. Hon mindes dock inte vilket märke det var. Så när jag kom ner på stan gick jag först på Kicks och frågade. Jo då, dom hade en kräm och en olja som var bra. Det som var mindre bra var priser, nästan 1000:- skulle dom ha. Aldrig i livet, tänkte jag och tackade för mig. Så jag gick på Domus och frågade dom där. Dom hade en kräm från BIOTHERM som hette BIOVERGETURES som tydligen skulle vara bra. eftersom den var 700:- billigare än en på Kicks så valde jag den billigare. Så nu ska jag vara duktig och smörja magen 2 gånger per dag. enligt bruksanvisningen så kan man även smörja brösten, rumpan och baksidan på låren. Så jag kanske ska smörja låren också. Jag får väl skriva och berätta hur det går. Jag hoppas på att den funkar, för om den gör det så ska jag inte få några brisningar. Mer info om det följer....

Min nya mirakelkräm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar