måndag 19 oktober 2009

Måndag morgon

om man är en person som inte tycker om måndagar så stämmer vädret ute kanon med hur man då kan känna sig. Det är grått, trist och regnit. Ett riktigt oktoberväder med andra ord.
Sitter och äter frukorst just nu, inget fancy, oboy och mackor fick det bli idag. Har städat lite på morgonen och ska fortsätta efter frukorst innan jag går på skolan. Hade ställt klockan på halv nio så jag inte skulle sova för länge, men självklart så vaknade jag kvart i sex när Fredde skulle stiga upp och sen kunde jag inte somna om. Typiskt!

Har hunnit med att kolla upp lite olika a-kassor också nu på morgonen. Är förnärvarande medlem i Hotell och Restaurangs A-kassa och betalat multum (440:-/mån). Så nu ska jag tjäna en hacka genom att gå med i Akademikernas A-kassa och betala 90:-/månad istället. Kravet är att man har en akademisk högskoleexamen eller håller på att ta en, vilket jag håller på med. Så nu när klockan bli nio ska jag ringa dit och höra hur jag ska göra för att gå ur min nuvarade A-kassa och bli medlem i deras utan att bli utan A-kassa. Krångligt, men värt det i längden.

Idag går jag in i min 24:e vecka, så nu är jag 24+0. Fick reda på igår att en kär vän till mig också ska ha barn. Säger inga namn men jag är så glad för deras skull! På fredag ska jag nog åka till B-M (inte barnmorskan, utan Britt-Marie) och kolla på de barnsaker som dom hade som vi kunde få ta. Men vi får se, det är en hel veka tills dess så mycket kan hända.

Nä nu ska jag lassa diskmaskinen och sen dammsuga bort våra "husdjur" som bosatt sig i alla hörn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar