fredag 2 oktober 2009

Gravidkrämpor och fruktsallad

Jag tror att jag hittills fått nätan alla krämpor som man kan få när man är gravid. En del man pratat med hade nästan inga alls under sin graviditet, men jag verkar fått nästan alla.
  • Svullna fötter. CHECK
  • Åderbråck (inga mängder, bara liiite). CHECK
  • Ont i ryggen (mest efter jag jobbat). CHECK
  • Humörssvängningar (gråtet otroligt lätt, ännu lättare än innan). CHECK
  • Finnar. CHECK
  • Tröttare än vanligt. CHECK
Jag vet att man kan ha långt fler krämpor, men dom här har jag lyckts sammla på mig hittills. Jag är dock glad över att jag inte fått några bristningar. Har inga planer på att se ut som SJ:s järnvägsnät på magen innan det är klart (that's why I got the miracle cremé!). Men vad gör allt detta när allt kommer kring? alla dom här sakerna som jag listat nu väger så grymt mycket mindre än blotta tanken på vad som bor inne i magen, eller känslan när någon sparkar inuti magen när man gått och lagt sig. Det väger helt klart upp! Kan knappt vänta att få träffa och lära känna dig, mammas älskling!!!

Ikväll blev jag grymt sugen på färsk ananas. Så jag gick på ICA och skulle handla lite, det blev lite mer än så. Jag köpte en hel del massa god frukt och gjorde en fruktsalld istället, innehållande banan, äpple, päron, kiwi, ananas, mango och vindruvor. Sjukt gott, och som fredagsmys toppade jag med lite vaniljsås. Mmmm!!!! Om jag orkar imorgon steker jag american pancakes till frukost och äter upp resten av fruktsalladen till dom med lite lönnsirap.

Dags att sova nu, väntar på att F ska komma och lägga sig. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar