torsdag 8 oktober 2009

Snabb update från skolan

Åkte till Härnösand, eller Sundsvall i måndags eftermiddag eftersom vi har våran andra inne- vecka den här veckan. I tisdags kom 2 kursare och hämtade upp mig i Sundsvall så åkte vi vidare till skolan på en gång. Det var rätt så dryga föreläsningar hela tisdagen, plus att vi gick från 8-17. Det gör vi iof hela veckan, men nu har man vant sig och det är okej.

Jag och en till kursare hade bokat rum på H-sands folkhögskola. Kom dit och fick nyckeln. Vi skulle bo i helt olika hus. Så jag knallar ner till "mitt" hus och letar reda på rummet och ligger längst ner i källaren, typ längst bort. Rummet ser inte ut att ha blivit målat sen tidigat 70-tal! Känner otrolig olust att bo där. Iallafall så går träffas vi för att laga middag i det hus som M bor i. Det huset är myckey myckey fräschare och nyare, och rummen ljusare. Så jag säger att jag ska höra morgonen efter om jag också får byta. Tur i oturen så fasnar en dam i hissen så en som jobbar där kommer dit för att hjälpa henne ut. Så jag passar på att fråga om det finns nåt ledigt rum. snacka om flax, dom har 1 ledigt rum kvar i det huset. Så jag får flytta dit på en gång. Jag behöver inte ens sova 1 natt i bunkern, skööönt! Så till nästa innevecka ska jag säga till redan vid bokningen attj ag vill bo i samma hus som jag bor i nu.

Dagarna går iallafall fort eftersom vi är på skolan hela dagarna. Det är intensivt och mycket som man ska lära sig. Men jag sitter hellte på skolan och lär mig än att ligga och uggla på rummet på studenthemmet i fler timmar varje kväll. Men imorgon är det äntligen dags att få åka hem, can't wait!! Det är dock bara 3 veckor kvar tills nästa innevecka, men den veckan är det bara tisdag-fredag. Har fått praktikplats nu, Tavelbäcken blev det. Så det blir nog bra.

Ska ta och kila iväg till dagens sista föreläsning nu. Skriver kanske mer ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar