söndag 4 oktober 2009

Liten tentaångest...

Jag har ju sagt tidigare att jag inte är nervös inför tentan som vi kommer att ha imorgon, 5/10. Och nej, jag har inte ångest, panik och självmordstankar. Jag är bara liiiite nervös inför den. Men det är nog en rätt bra sak att vara. det känns som jag kan det mesta till stor del. Jag kan det inte klockrent, ni vet varje kapitel utan och innan. Jag har koll på det iallafall. Så ett G ska jag nog kunna skrapa ihop. Nåt annat skiktar jag inte på heller. Det är ju alltid ett stort plus om man får ett högre betyg, fast det är inte nödvändigt. Absolut inte. Jag blir glad om jag får ett G. Så imorgon klockan 08.00 sitter och och skriver min första tenta på den här utbildningen. Håll tummarna för mig! Jag tror att det jag inte kan nu kommer jag inte hinna lära mig tills imorgon heller.

Igår var jag som bekant gräsänka. Fredde var med Eric uppe på klubben och snickrade. Så jag hakade på Erik-Erik, Sophia, Jonas och Jenny ut och käkade. Vi gick på Innefickan, riktigt trevligt ställe. Fast man ska inte vara jätte hungring när man går dit...iallafall inte om man är stor i maten eller kille! Jag lamm som var vitlöksrostat(?) och rosmarin marinerat, tror jag. Det var gott iallafall. Till det så fick man potatis, jo det var rödvinssky med också! och det sköljde man ner med den bästa årgången av Coca-Cola light! Mmmm...dom andra åt ren med en tomat och chevré lassagne (eller ja, alla utom E-E, han åt bara lassagnen). det som är bra med att dom inte har mega portioner är att man lätt får ner en efterrätt, så jag avslutade med en Cremé Bruleé med rårörda hjorter. Vet dock inte om dom var så rårörda. Smakade mer som vanlig sylt. Ja ja, gott var det. Det var inte så mycket folk när vi kom dit, utan ett par andra sällskap. Men vid bordet bakom oss satt ett gäng tjejer som var på möhippa. OMG vad dom var högljuda! Okej, jag fattar om dom var glada och fått lite innanför västen. Men man kan väl iallafall ta hänsyn till alla andra matgäster som sitter där. Nu låter jag som en bitterfitta, men jag var inte ensam om att tycka att dom borde kunna dämpa sig lite. Sen så fick vi ju skönsång(?!) utav den blivande bruden till efterrätten. Och hela kvällen slutade med att personen som satt bakom mig skallade mig...ååh vilket bra slut på kvällen! efter vi betalat så gick de andra vidare och jag åkte hem och kollade lite på TV innan jag la mig och sov.

Vaknade imorse vid halv nio utav Skrutten som sparkade för fulla muggar. När jag vill att h*n ska sparka så ligger h*n still, men alltid på kvällen när jag lagt mig eller på morgon så är det full aktivitet!
Nu väntar jag på att F ska komma hem, vi ska åka hem till mamma och pappa och byta till vinterdäcken. Eller F ska byta, pappa får hjälpa till. Så det blir middag hemma hos dom. Om jag gissar rätt så kommer mamma att bjuda på lövbiff...

Imorgon åker jag till sundsvall och Härnösand på tisdag. Men håll tummarna för mig imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar