fredag 16 oktober 2009

Inspiration infinn dig!

Sitter och försöker att plugga, det går så där. Det var som jag sa till Pether igår på skolan, jag tar tillbaka allt om att det här delmomentet är lättare än det förra vi läste. Eller det kanske är lite mer begripligt, men långt ifrån lätt. Skinner, Säljö, Piaget, Korp och Vygotskij blandas i en salig röra i huvudet tillsammans med Behaviourismen, Kognitiv teori, Sociokulturellt perspektiv och Special pedagogik! Hur ska detta sluta?! Samtifigt så går jag och väntar på att vi ska få reda på om jag klarat förra tentan. Måndag är slutdagen för rättandet, så vi borde få reda på det nu tycker jag. Så det är mycket som irrar i huvudet just nu. Det är skönt iallafall när vi träffas i studiegrupperna och pratar och diskuterar, (även om det blir en del annat prat oxå, speciellt mot slutet av tiden när alla är trötta!) det känns som man lär sig en hel del genom att höra andra åsikter och synvinklar istöllet för bara sitta hemma själv och läsa och kanske tro att man fattat...

Idag när jag suttit och pluggat har Skrutten varit i fullgång i magen, det har varit rena karatekickar! Bäst man passar sig sen när h*n kommer ut så man inte får sig en rejäl spark! Kan inte fatta att jag snart är inne på min 25:e vecka. Ibland känns det som tiden gått jätte fort, men ibland så känns det som en hel evighet tills vi kommer att få träffa vår lill* unge! Det är mycket som kommer att behöva fixas inför det lilla knytet kommer. Men det ska bli skönt nu framöver då Fredde kommer vara lite mer hemma. Hela den här veckan har vi knappt träffas eftersom han och Eric håller på att förbereda inför imorgon (½ års festen). Sen så kommer dom ställa hoppningen i november, så då blir det lite mer helger över. Så vi tänkte åka till Göteborg och hälsa på Hanna och Martin nåt då också. Sen måste jag få med honom på en shoppningtur för barnvagn, spjälsäng och allt annat som kan komma behövas. Men jag ska då inte köpa nåt onödigt iallafall. Finns ju så sjuk mycket saker som är så onödiga som man kan köpa när man ska ha barn, ja annars också för den delen!

Ska se om jag kan slänga ett par ögon till i boken idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar