tisdag 13 oktober 2009

Besök hos BM

Imorse var det dags för ännu ett besök hos barnmorskan. Eller ännu ett, låter som jag är där hela tiden. Det är jag verkligen inte! :0)
Idag gick det rätt fort, hon mätte magen, 25 cm. Jag vet inte vad som är normalt och inte, men hon sa att det såg bra ut iallafall. Sen då lyssnade vi på Skruttens hjärtljud, lät finfint. Det är nåt speciellt att höra att det bor nån där inne! Nästan som en alien, nä fy! Hon tog lite blodprover också. Det var inte så förvånansvärt när hon sa att jag måste börja äta järntabletter, har väntat på det. Har alltid haft lågt blodvärde, så det kom inte som ett brev på posten direkt. Fick även reda på att vi ska vaccinera oss. Så nu håller jag utkik efter när och var vi ska vaccinera oss. Gravida och deras +1 har ju förtur, det lär väl bli nästa vecka som det händer. Hade inte tänkt att vaccinera mig om inte BM hade rekommenderat, så nu blir det så.
Igår gick jag in vecka 24, så idag har jag gått 23+1. Tiden rullar på, hade kunnat få gått liiiite snabbare. Men det är inget man kan gör nåt åt.

Idag har jag tänkt att åka ner på stan en sväng, ska köpa strumpor till Jordyn och skicka och lite andra presenter hade jag också tänkt att köpa. Vi fick ju en hel låda från dom. Jag måste också skicka tillbaka slöjan och tiaran som jag fick låna till bröllopet. Sen hoppas jag att nån vill fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar