fredag 23 oktober 2009

Festliga fredag!

Så var det äntligen fredag! Inte för att det gör någon skillnad när man pluggar på didtans, då är det fredag hela veckan! Idag har jag varit rätt så effektiv vill jag tro iallafall. Träffade Sara på skolan och satt där ett tag och vi gick igenom skrivuppgiften som skulle skickas in idag och så pratade vi lite tenta frågor till kommande tenta.

Skulle ha träffat Anders på Dalwhinnies och få nyckeln hem till dom. Men så blev det inte, utan han bjöd med mig på lunch med honom och Pia. Så vi var på Törners och lunchade, det fick bli en köttfärspaj och en bulle till efterrätt. Problemet är nu att jag blir tooook mätt på en gång när jag ätit och så blir jag hungrig efter ett tag igen. Man har ju liksom inte lika mycket plats i magen längre, älskade Skrutt!!!

Innan jag åkte hem passade jag på att åka upp på Flextronics och vaccinera mig. Förberedde mig på att behöva sitta där i en timme ungefär, men det var klar på mindre än 30 minuter. Det som tog längst tid var att stå i kö för att anmäla sig. Jag var även beredd på att det skulle göra jätte ont, för det gjorde jag när jag vaccinerade mig senast. Men det kändes inte ens. En mycket trvlig överraskning.

Så nu sitter jag i soffan och säger NEJ! Jag är hundvakt till mammas vovve. Eller synd att kalla honom vovve, han är en krokodil! Han ligger nu och försöker äta på sadden till datorn. Och nej hjälper inte riktigt. Men söt är han iallafall, den lilla odågan. Ska vara barnvakt på tisdag igen då mor och far ska på IKEA.
Ska nog gå ut en sväng med honom nu så han inte pinkar inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar