onsdag 2 december 2009

Årets julbak


Imorse vaknade jag redan kvar i sex när F steg upp och lyckades inte somna om. Så istället steg jag upp och åt frukost och satte igång med årets julbak. Bakade pepparkakor igår kväll. Vilket gick fort eftersom jag fuskade genom att inte göra min egen pepparkaksdeg. Känns lite onödigt för bara 1 burka pepparkakor.

Idag har jag hunnit med att baka (sned)skurna chokldkakor, mina blev rakskurna så de bättre ska få plats i bukren och bukren i våran jätten stora frys (ironi!). Sen blev det minttoppar, en typ av mördegskaka med smältchoklad med mintsmak på toppen. Just nu håller jag väntar på att saffransbullarna ska jäsa klart. I år blev de lite annorlunda bullar. Gjorde dels vanliga lussekatter men också saffransbullar fylld med hackade choklad och mandelmassa, mumma!

I eftermiddag ska jag och F för första gången på föräldragruppen. Det ska bli spännande och se om det är nån man känner igen som också ska få en liten en. Lite synd bara att det är 1 gång nu i december och sen alla onsdagar i januari, vilket betyder att vi inte kan vara med 1 gång då jag är i Härnösand. Tror inte att F går dit själv :0) But you never know.

I helgen ska jag ha dagbarn. Mammas lilla vovve ska vara här fredag och lördag medan mamma och pappa är på jamtli på julmarknaden. Så på lördag ska jag ta med honom och gå på julmarknaden. Få se om jag får med mig nåt sällskap. F jobbar fela helgen, först på Byggmax och sen på loftet. Så jag kommer inte se han förrän på söndag typ.

Får se om jag orkar gå ner på stan en sväng tidigare idag och handla lite julklappar. Jag ska iallafall köpa en haklapp som jag tycker om så ska mamma sy upp ett gäng till oss. Så himmla bra att ha en mamma som älskar att sy, speciellt till sitt ofödda barnbarn! Jag hade beställt en badrock till Skrutten, så mamma sydde 2 badrockar + en hel hop syptrasor av det tyg som blev kvar. Så nu behöver vi inte lägga ut en massa onödiga pengar på syphanddukar. Älskade mamma (och pappa så klart!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar