torsdag 3 december 2009

I goda vänners lag

Eller kanske i en god väns lag. Efter att jag varit och klippt mig idag tog jag bussen ut till Sandra och lill tösen, som blivit så stor nu sen sist jag såg henne i September. Vi hade en skön dag i köket med en god plocklunch bestående av pasta, kött, ruccola, tomater, äpplen, nötter, paprika, moröttet och ägg. Mycket mycket gott! Vi hade inte setts på jäääätte länge så det fanns rum för en hel del skitprat men även en hel del blivande mamma-parat bland annat. Till efterrätt blev det te och hallon cheesecake från Törners, mmmm.

Fick skjuts av S hem när hon skulle hämta sonen på dagis. Skönt att slippa gå hem eller åka buss. Var duktig och gick ner på stan imorse, det är skönt men det går ju inte speciellt snabbt för mig. Så om jag har bråttom ska jag inte gå utan då är det bättre att ta bussen.

Lagade köttfärsbiffar med gräddsky och pasta till middag. Trodde jag hade kryddat biffarna nog. Dum som jag var stekte jag inget prov så dom smakade typ inget, lite trist men det gick att äta.

Imorgon kommer jag fortsätta att umgås i en god väns lag. Ska på Jamtli med Sandra och barnen och lille Max. Hade tänkt att gå dit på lördag, men då får jag gå själv och det är roligare med sällskap och därför får det bli imorgon.


Pulkåkning i Kärringbacken, nyårsafton 2008
I år blir det nog ingen pulkåkning för min del...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar