tisdag 8 december 2009

Tisdag

Vilken spännande och innehållande rubrik som jag kom på. Men det är inte alltid det lättaste att komma på vad man ska skriva där...

idag harj ag haft besök av min kusin och hennes bäbis, som dock fortfarande ligger i magen. Känns jätte roligt att hon också ska ha barn nästan samtidigt som mig. Så det blev en hel del barnprat idag. Fredde var nog rätt glad att han jobbade så han slapp höra på att tjatter! efter att hon åkt hem ringde jag och pratade med S i Norrköping och då blev det också samm prat, så man kan säga att dagens prat har kretsat kring bäbsar.

Igår var jag och fikade med 4 andra blivande februari-mammor. Vi har fått kontakt med varandra på Familjeliv. Det var jätte roligt att träffa dom, hur lättsamma som helst och trevliga. Vi ska träffas igen nästa fredag. Det som var roligt var att ingen av oss kände nån av om andra sen tidigare så det var bara nya ansikten. Käns bra att man har några man kan umgås med som ska ha barn samtidigt eftersom det inte riktigt klickade med nån på föräldragruppen 1 gången vi var där. Men det är en helt annan historia.

Igår hann jag ävenm ed att åka hem och äta lutfisk, mmm!!! Så himmla gott. Fredde äter det inte, och jag ställer mig inte och gör lutfisk själv så därför brukar jag åka hem till mamma och pappa och äta det. När man äter det så känner man att det är jul snart!

Idag har jag tvättat upp alla babykläder som är köpta samt tyget som sitter i babyliften och babysittern. Men jag är helt säker på att man måste vara ingenjör för att sätta ihop babysittern efter att det varit i sär. Jag har bråkat med den, men fortfarande inte fått ihop den än. F får ge sig i kast med den sen när han kommer hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar