torsdag 16 september 2010

Snart semester!

Nu kan man nästan börja och räkna ner dagarna tills vi åker till USA och det ska bli sååå skönt! På måndag börjar jag min praktik och så fort jag är klar med den åker vi! Idag ringde jag och bokade en bilbarnstol till Lova. Vi hade tänkt att ta med vår egen, men det blir billigare och framför allt mindre att bära på om vi hyr en. Och man kan ju ge sig den på att bara för man skulel ta med en egen så skulle den antingen fördvinna och hamna typ i Kina eller gå sönder, nä då är det mycket bättre att hyra en.

Det ska bli jätte spännande att se vad det är för standard på hotellet som vi bokat. Det ser jätte fint ut och så, men standarden kan det ibland vara lite si och så med. Men det ser som sagt jätte bra ut och dom var super trevlig och hjälpte till med alla frågor jag hade när jag pratade med dom innan vi bokade. Floridaysresort heter hotellet som vi ska bo på. Det är lägenhetshotell så vi kommer ha en 2a, skönt med eget kök. Speciellt när vi har med oss Lovan. http://floridaysresort.com/ det är hotellt som vi ska bo på.

Vi kommer att vara i Orlando i 4 nätter innna vi åker upp till Savannah och är där resten av tiden. Enligt Dina så är oktober och november bästa månaderna att vara där. Då är det lagomt varmt. När jag och F var är för 2 år sen hade vi runt 30-35 grader i skuggan nästan alla dagar. Visst är det också skönt men inte när Lova är så liten. Kanske nästa sommar...Men nu kommer temperaturen ligga runt 20 grader, lagomt. Och lagomt är ju altid bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar