söndag 12 september 2010

Vad göra??

Finns det någon som kan svara på följande: I sommras lyckades vi få in jätte bra sovrutiner för Lova. Hon blev trött och la sig ungefär 2-2½ timme efter hon vaknat på morgonen igen. Hon somnade alltid vid bröstet när hon åt, sen hon somnat sov hon mellan 2-3 timmar. Detta tyckte jag var jätte bra och tänkte att då skulle jag kunna hålla på med skolan till hösten. Nu är hösten här och jag har börjat skolan. Tror ni att hon fortfarande sover så? Näpp, från att ha sovit 2-3 timmar, sover hon nu 30-40 miunter. Hon har gett power-napen ett anskite! Man hinner inte få så mycket gjort på 30-40 minuter, i synnerhet inte skolaarbeten. Kan det ha något att göra med att hon ite längre somnar vid bröstet utan att jag vyschar henne till sömns?

Jag hoppas att det kommer bli bättre när hon har varit utan bröstet ännu längre. det har gått två veckor nu. Och det har gått väldigt bra faktiskt, hon letar efter bröstet på morgonen när vi vaknat, och ibland när hon är jätte trött. Men annar så går det jätte bra, men jag saknar ammningen ibland också. Det är ju rätt mysigt att få amma är allt funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar