måndag 6 september 2010

Måndag 6/9

Så var det måndag igen, det känns som dagarna bara flyter ihop nu när man är mammaledig. Eller ja, jag är ju inte mammaledig längre utan jag började ju skolan förra måndagen. Det känns jätte skönt at ha kommit igång nu och jag är dessutom i fas med alla uppgifter från förra terminen och så klarade jag tentan som jag hade kvar! Så det känns bara jätte toppen!

Vad har hänt sen sist då? Som ska skrev i det förra inlägget så har Lovan blivit jätte stor och duktig nu. Hon kryper, är på väg att resa sig upp mot saker, hon har fått 6 små söta bissingar (tänkder), hon slutade amma förra måndagen och äter nu bara vanlig mat och hon har slutat äta om nätterna. Hon vaknar fortfarande en gång per natt, men vi håller på att vänja henne av med nattmaten. Kommer bli så skönt när hon sover en hel natt, mmm!!

Vad har hänt mer då? Årets semester är beställt och klar. Den 27 oktober åker vi och mamma och pappa till USA. Först kommer vi bo i Orlando i 4 nätter och sen bilar vi upp till Savannah och är där i nästan 2 veckor innan vi åker hem igen. Det kommer bli ruskigt skönt med semester. Speciellt eftersom vädret här hemma i sutet av oktober är allt annat än roligt så blir det skönt att komma till 20 graders värme. Vinter enligt vissa, men svensk högsommar enligt andra! Ska skriva lite mer sen om stället vi ska bo på...

Det är iallafall klart vad Lovan ska jobba som när hon blir stor. Kortet togs i sommras där min svärmor har sommarstugan. För visst har hon den rätta modellposen?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar