måndag 6 september 2010

Utbildning

Innan man fick barn fick man gå på föräldragrupper eller föräldra utbildning på bvc för att lära sig och förbereda sig på hur det skulle bli med en liten bäbis. Man gick igenom hur man kände när man fick reda på att man skulle bli en till, dom gick igenom hur bäbisen växer, olika bedövningsmedtoder osv. Man lärde känna andra par som skulle få barn ungefär samtidigt. Allt var jätte bra och en del nyttiga och nya saker fick man lära sig.

Det finns EN kurs som dom glömde att ha, eller så glömde jag att gå på den. Den borde heta något i stil med "att bli mamma och samtidigt sköta ett hushåll och studier". Är det nån som har gått den kursen, snälla säg till och återberätta den! Jag vill väldigt gärna veta svaren på alla frågorna!!!! Svara A.S.S.P!

Om inte så får jag väl fråga generationerna som fått barn innan mig och höra hur dom gjorde. Det är ju tydligen ingen omöjlighet, men va fan vi lever på 2000-talet. Jag röstar ja för RUT-avdrag. Undra om CSN kan ge extra pengar för att man ska ha råd till hemhjälp, annars är kanske hemtjänst ett alternativ?!

2 kommentarer:

  1. vänta till du har 2 barn. det är sjukt mycket tvätt- speciellt om man försöker att få den större att sluta med blöja. Min dag går ut på att städa, tvätta, diska upp och laga mat. Samtidigt ska jag försöka få leka och umgås med olle och hämta och lämna på dagis. Hade tänkt att ta en strökurs på univ...bara att glömma. Men, men barn är det bästa som finns!! =)
    Hoppas det blir bättre.

    SvaraRadera
  2. jo jag kan tänka mig att det blir 100 resor värre då! det kluriga är just att få in skolan i allt detta, men skam den som ger sig! Håller med att barn är det bästa som finns, och tiden går ju så sjukt fort!

    SvaraRadera