söndag 3 oktober 2010

Städdag

Idag är det städdag hemma hos oss. Jag kände att det är dags att jaga i väg alla dammråttor innan dom blir för många. Så nu på morgonen har jag plockat ihop en massa saker som annars är i vägen när man ska städa. Det brukar alltid bli en stor hög som hamnar på köksbordet och som man knappt orkar ta reda på. Men nu ska det inte bli nån sån hög för det finns inga saker att lägga där! Jag hoppas bara att Lova är lika pigg på att städa som jag, eller iallafall vara extra snäll under tiden som jag städar.

Imorgon börjar jag min tredje vecka på praktiken. Det är sjukt vad fort det går. Jag måste lägga på en rem för att bli klar med lite uppgifter, men jag är nästan klar med 2 stycken. Den ena måste jag göra klart ikväll iallafall för den ska in under nästa innevecka, vecka 41.

Nu ska jag ta och göra ettt ryck i städningen medans Lova fortfarande sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar