söndag 27 september 2009

The muffin man...

...har varit i köket idag, eller the miffinwoman kanske man ska säga. Kände ett sånt sug efter att baka muffinsisag, så sagt och gjort så letade jag upp 2 recept på http://www.dagensmuffin.se/ och satte igång. Resultatet blev en choklad muffins med cream cheese saffarns fyllning, yummie! Dom blev dock en aning moddade, det skulle vara florsocker med chokladsmak i. Men på affären hade dom inte det så det fick bli 60/40 vanligt florsocker och kakao. Jag tror det blev bättre iallafall, för dom blev inte så söta som jag tror dom hade blivit med 5 dl chokladflorsocker. Sjukt goda, och sjukt dyra (saffranet, inte billigt).




Den andra sorten blev en äppel och mandelamasse muffinss. En helt vanlig grund på ägg, socker, mjölk, smör, mjöl och bakpulver. Men man toppade med rivet äpple och riven mandelmassa. Dom står och grädda i ugnen just nu, men jag är säker på att dom också kommer att bli sjukt goda! Muffins är så enkelt att göra, och sen går det rätt snabbt. Det bästa av allt är att man kan variera innehållet så myket. Man kan göra både matmuffins och fikamuffis. Jag föredrar dock fikamuffins!Den här helgen har gått så sjukt snabbt, tyckte nyss att jag gick från jobbet i fredags och nu är det redan söndag och jobb imorgon. Den här veckan som kommer är sista veckan hemma innan jag ska iväg till Härnösand och vara där från måndag till fredag. Det är tenta nästa måndag som jag skriver här hemma i stan innan jag åker till Sundsvall. Jag hade tänkt att bo i S-vall hela veckan, men sen visade det sig att i det långa loppet kommer jag gå +-0 på att faktiskt hyra ett rum i H-sand istället för att betala bussbiljetter ToR S-vall och H-sand. Så det kommer nog gå bra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar