onsdag 30 september 2009

Kärt barn har många namn

Onsdag, lill-lördag, dagen mitt i veckan...kärt barn har många namn! Idag är det iallafall onsdag och det känns skönt. Har taigt en paus i pluggandet, som jag för övrigt är så less på så jag nart kan spy! Inte själva pluggandet utan ämnet som vi läser. Hur roligt låter "pedagogik som vetenskap" på en skala mellan 1-10? 0 ungefär. Eller okej, en del saker som vi läser är rätt intressanta men de flesta saker är bara saker som vi inte kommer ha nån användning för. Utan vi ska bara kunna det för själva grejen. Oj oj oj! Men på måndag så är vi klar med det här delmomentet och då ska vi börja läsa om behavorismen, kognitiva teorier osv...så vi får se hur upphetsande det är. Men en bra sak är att nu är det bara 2 hel veckor kvar att göra i Härnösand plus 2 dagar innan jul. Jag ska ju dit nu till veckan och sen vecka 45 igen. Men sen har vi 2 veckors praktik i slutet av november så det blir bara 2 dagar vecka 51. Sen kommer det ju bli en vecka efter nyår också, fast det är lääänge dit!

Jag hade tänkt att gå iväg och simma idag, men så frågade Cissi om vi inte skulle ut och gå så jag följde med henne istället. Jag har fått kondis som en ostfralla kort och gott. Vi var ner på stan en snabbis först. Vi parkerade på köpmangatan och gick upp till storgatan och den uppförsbacken fick mig att flåsa. Illa illa. Jag skyller på att jag är gravid! Jag hade faktiskt inte så dålig kondis innan så det måste bero på det. Så det ska bli skönt att komma iväg och simma imorgon. Om jag känner att det funkar så kommer jag nog att köpa ett klippkort eftersom det bli billigare. Just nu så har jag ju stått och donerat över 300:- per månad till ett gym här i stan som jag inte går på. Jag fick frysa det medlemsskapet så länge. Min tanke är att ta upp träningen igen efter att bebben är poppad och jag är motiverad och orkar träna igen. Men vi får se, jag ska inte lova för mycket.

Det har blivit riktit höstruskigt ute nu, grått, regn och blåst. Kan det bli mer höst likt? Annars så brukar hösten kunna vara rätt så trevlig när det är finväder och träden bytt färg. Men just nu är det allt annan än trevligt ute. Bara kallt och ruskigt. Man vill ta på en tjock jacka/kappa och 2 lager mössor känns det som för att skydda sig mot vinden. Jag är dock begränsad när det kommer till det. Skulle ta på mig min fina höstjacka igår när vi skulle ut. Fick knappt igen översta knappen! Och så var det med den saken! Jag vet ju varför jag inte kan knäppa den, men det var lite trist. För nu har jag bara 1 jacka som jag kan ha än så länge, och det kan ju vara roligt att variera sig lite...

Nu till dagens höjdpunkt nummer 1!!! Grey's anatomy börjar ikväll igen!!!! Som jag har väntat och som jag kommer att gråta ikväll! Jag hoppas verkligen att både Izzy och George klarar sig. Men mina misstankar säger något annat, men jag hoppas att jag har fel. Helt klart en av de bästa serierna som gjorts! Och nästa tisdag så är Desperate Housewives premiär också! Så då får man reda på om Mike gifte sig med susan eller Cahtrine. Det såg ut som Susan, men you never know! Jag hoppas jag har tv på rummet nästa vecka när jag är i Härnösand, så jag kan kolla på det. Annars vet jag inte vad jag ska göra!!!
Mina favorit doktorer!!!
Nu måste jag återgå till pluggandet ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar