lördag 15 januari 2011

Fina vänner

Imorse fick jag igen för att Lova somnade redan klockan se igår kvällst. Hon vaknade pigg och allert redan kvart över fem. Lyckades ha kvar henne i sängen fram till tio i sex tror jag klockan var, men då började hon klaga så det var bara att pallra sig upp. Tycker inte att det är så otroligt kul att stiga upp så tidigt, det är så mörkt ute och nästan alla fönster på gården är mörka och man kan nästan se och höra hur alla ligger och snarkar i sina sängar, alla utom jag och Lova :)

Efter att Fredrik åkt på jobbet tog jag och Lova oss en välförtjänt tuppur på soffan tillsammans, mys! sedan när vi vaknade ställde vi oss i ordning och tog bussen ner på stan och hälsade på Micke och Moa och lilla L. Dom har fått bilivt min lilla extra familj när Fredrik jobbar på helgerna. Det känns så skönt att kunna umgås med nån utan att det behöver vara så komplicerat. Har i och för sig några fler såna vänner, dom ska man vara rädda om. De växer inte på träd direkt. Jag och Moa tog med oss barnen och gick på en promenad, det blåste rätt bra så det var kallt. Speciellt på hemvägen...rara som dom är blev jag och Lova bjuden på kaffe och vi stannade ett tag och fikade och pratade och flickorna fick leka lite med/bredvid varandra.

När vi kom hem var klockan så pass mycker att Lova fick hoppa middagen idag så hon fick gröt istället på en gång. efter att hon fått pröva på att åta lite gröt själv var det bara att stoppa henne i badkaret, gröt i hela håret! Efter badet blev det lite välling, lek, mys och sen tack och god natt. Så nu sover mammas lilla ängel sött. Jag hoppas verkligen att hon iallafall kan tänka sig att sova till sju iallafall imorgonbitti.

Ikväll blir det soffläge, mår illa efter att jag druckit för mycket kaffe idag. Men det är ju så gott med kaffe! Ska försöka äta lite så kanske det blir bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar