måndag 5 april 2010

Operation övertalning!

Jag har i helgen kommit på en mycket mycket utmärkt idé om du vi ska göra när lill vännen ska flytta till eget rum. Från allra första början är tanken att hon ska flytta in på kontoret och vi ska flytta in skrivbordet och datorn till vårt sovrum. Jag är inte sånt stort fan av den idén eftersom sovrum+dator= super mycket damm! Så då kom jag på att vi kan ta och slå upp en vägg i vårat sovrum som är bra stort, så att det blir två rum. Jag och F flyttar in till rummet som nu är kontor och allt i allo rum. Lovan får ta den innre nya rummet och det yttre får bli det nya kontoret. Jag tycker idéen är jätte bra och jag har redan inrett, tapetserat och möblerat alla 3 rummen. Så nu håller jag på att övertala Fredde om att det är en bra lösning, det blir en 4a istället för en 3a. Okej att de 2 nya rummen inte kommer bli super stora, men Lovan behöver ju inte världens största rum och på kontoret behöver vi bara få plats med skrivbordet och nån hylla. Tycker det är grymt!

I heglen, eller söndag till måndag, har jag och Lovan varit hemma hos mina föräldrar. F har varit uppe på klubben och hoppat i den fina påskvädret. Det är lite synd att man inte kan vara där nu, eller jo det kan man. Men Lova har lite lite tålamod att vara vaken i vagnen, det kommer bli bättre till sommaren då hon kan ligga ute utan att behöva vara i vagnen.
Hemma tog vi det bara lugnt, jag och mamma var på en promenad med Lovan och sen satt vi på ballkongen och solade oss medan L låg och sov i mammas knä. synd bara att vi sov så dåligt i natt, hoppas vi kommer sova bättre i natt.

Ska hoppa in i duschen medan lilla Lovan sover...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar