onsdag 3 mars 2010

Bilbesiktning

Idag var det dags för att besikta bilen. Igen hade jag tänkt att skriva, men idag var första gången vi besiktade Forden. Även om bilen gått jätte bra sen vi köpte den i sommras så är man ju alltid lite nervös att dom ska hitta nåt fel i nåt kullager eller nåt annat som man själv inte har den blekaste om! Lotten föll på mig att åka och besikta bilen. Var faktiskt första gången som jag var i väg och gjorde det själv, de ni! När jag var liten följde jag alltid mamma eller pappa till Järpen på bilbesiktningen där, anledningen var för då brukade jag få köpa godis på vägen hem. Det blev alltid såna rosa, vita och gröna mintchokladkulor. Man var ju inte dum heller! Men idag blev det inget godis efter besiktningen. Bilen gick iallafall igenom, besiktningsmannen hade inte en enda sak att märka på, vilket kändes jätte bra. Lite drygt om det hade varit nåt eftersom det sällan är billigt att laga bilar.

Lite tidigare idag var jag, F och Lova iväg och hälsade på Sussie och lilla Noah. Eller nu är han ju 2 månader och jätte söt! Det var jätte kul att träffa henne igen, vi hade inte träffats sen innan jul. Till Freddes förtret eller vad man ska säga blev det en hel del förlossningsprat. Men jag tror inte att han led så mycket, det såg iallafall inte ut så!

Snart ska vi kolla på den nya serien på TV4 som handlar om fuskbyggare, ska bli intressant att kolla på. Men det viktigaste av allt börjar ju klockan 21.00 på Kanal 5, nämligen Grey's! Mina favorit doktorer är äntligen tillbaka!!! Hoppas att det blir ett bra säsongspremiär avsnitt! Var faktiskt lite besviken på Desperate Housewives igår, okej det var bra, men inte hårresande bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar