söndag 20 november 2011

en liten docka

Igår kom mamma på den briljanta idén att sova ner pelle i min gamla dockvagn och det funkade hur bra som helst! Så när vi åkte hem till stan idag så tog vi med oss den och nu ligger han och sover i den sen ett par timmar tillbaka. Det är säkert för att det är lagomt trångt som han sover så bra. Jag hoppas att han kommer sova i den nu ett tag tills han blir trygg att sova i sin egna säng igen.

Det är sjukt vad fort en helg går. Igår var vi på 50 års kalas och träffade släkten så mammas sida, trevligt. Idag har jag hjälpt mamma att städa lite köksskåp. Konstigt att det alltid är roligare att städa hemma hos nån annan, men det kanske är för att den man hjälper blir så glad. Ska iallafall försöka städa här hemma i slutet av veckan, sätta upp lite adventssaker och julgardiner. Svårt dock att få nån julstämning när väderet är som det är.. Nu ska jag slänga ett getöga på tvn innan jag ska på date med mr. John blund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar