lördag 20 februari 2010

Villkorslös kärlek

Innan jag blev mamma kunde jag nog inte riktigt förstå hur mycket man kan älska en annan människa så villkorslöst som man gör med sitt eget barn. Det finns inget i hela världen jag inte skulle göra för min dotter. Utan att tveka skulle jag gå genom eld och vatten, offra mitt eget liv för henne. Hon är min nummer ett och kommer alltid att vara det! Det är otroligt att man kan älska en annan människa över allt annat som man bara kännt i lite mer än 3 veckor. Okej, 9 månader då, men 3 veckor utanför magen. Innan hon föddes var Fredrik en av de personer jag skulle kunna göra vad som helst för. Men i och med att Lova föddes petade hon ner honom och alla de andra från den första platsen. Hon är mitt nummer ett!

Det är som F säger, innan hon föddes var jag den som han älskade mest av alla, men när hon föddes så är hon den han älskar mest av alla på hela jorden. Och det är samma sak för mig.

Just nu så ligger hon här bredvid mig i sängen, så liten och ovetande om allt som händer runt omkring henne. Helt beroende av oss, sina föräldrar, så liten och oskuldsfull, så skör men ändå så stark. Vår dotter är det bästa som hänt mig, från den dagen hon föddes förändrades allt. Aldrig mer kommer det vara såg likt, så som vi kände till dagen innan hon föddes, men allt har och kommer att ständigt bli till det bättre med henne hos oss. Mamma och pappas älskade lilla Lova.

2 kommentarer:

  1. oj oj oj vad söt hon e!! Ja ni kommer bli ett par toppen föräldrar det är jag helt övertygad om. Grattis ännu en gång. Jag längtar tills det är våran tur =) Verkar vara helt fantastiskt. Kram!

    SvaraRadera
  2. tack! det är verkligen nåt att se fram emot! hoppas allt är bra med er. såg att ni ska flytta och börja plugga, skoj! kram

    SvaraRadera