söndag 28 februari 2010

Helgen i kort.

Jag har varit rätt dålig att skriva nu på slutet. Men det är så mycket annat som är viktigare! Men nu ligger lill tösen hos sin pappa och sover gott i soffan, så då kan man passa på att skriva ett par rader.

I fredags var vi ut och åt på restaurang för första gången med henne. Det gick helt okej för att vara första gången. Hon sov ända tills vi hade beställt maten, men eftersom farmor och extra farfar var med så fans det gott om händer som ville hålla i henne. När vi fick maten satt honså snällt hos mig. Självklart hade det ultimata varit att hon sovit hela middagen, men nu när det är vinter ute behövs det en hel massa kläder på när man ska ut. Sen ska ju alla kläder av när man kommer in så man inte svettas ihjäl och då vaknar man lätt. Efter middagen gick vi ut på torget och tittade på invigningen av vinterfestivalen, inte alls imponerad. Ljudet var jätte högt så farmor tog Lova och gick iväg en sväng med henne, sen kändes hela "föreställingen" rätt lam. Så jag och Lova åkte hem istället och kollade på Let's Dance!

Igår, lördag, hade vi besök av moster Åsa på dagen. Lyxade till det och bakade scones till fikat eftersom varken hon eller jag ätit nån frukost innan. Jag hade tänkt att gjort blåbärs scones, men det fanns inga blåbär hemma. På kvällen igår kom Eric förbi på en kopp kaffe och pratade lite skit och tittade på underverket!

Idag, söndag, tog vi oss en lååång sovmorgon alla tre ända tills klockan nästan var 11, skönt att få sova länge. Det tycker Lova också! Sen var jag iväg en sväng på outleten som dom har på gammla slakteriet. dom hade jeans för 39:- styck. Men det fanns inga som jag ville ha. Så jag köpt en vinterjacka, ett par byxor och en tröja till Lova istället...nu blir det soffmys med lilla älsklingen och maken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar