torsdag 8 december 2011

Sitter och kollar på Böda Camping på kanal 5 och började tänka på de sommrar vi alltid campade som barn. det var lite annorlunda då om man jämför med idag. När vi var ute och campade så bodde vi hela familjen i ett blått tält, så när det var sovdags pälsade mamma på oss en hop med kläder eftersom vi inte hade sovsäckar och så fick vi ha täcken. Låter ju rätt mysigt faktiskt. Så tittar man på dom som campar idag så har dom uppblåsbara madrasser och fluffiga sovsäckar... Jag kom ihåg en sommar vi var på semester och istället för engångstallrikar eller plasttallrikar hade mamma tagit tomma glassbukar och klippt ner kanten på så åt vi ur dom. Väldigt orginellt men det fyllde ju sin funktion. Oavsätt allt som vi gjorde och hur pinsamt man än tyckte att det var just då så är jag så otroligt tacksam för att jag fick uppleva det tillsammans med mina älskade föräldrar och syskon. Jag hoppas att jag också kommer att kunna ge mina barn semestrar som dom aldrig kommer att glömma. Såna semestrar som dom kommer skratta åt när dom bli vuxna. Jag vill inte att det ska bli att vi varje år åker till Mallorca i en vecka och inte gör nåt utan bor på samma hotell och gör samma sak sommar efter sommar. Jag vill redan från att barnen är små bygga minnen tillsammans med dem som de kan komma ihåg resten av sina liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar