torsdag 10 juni 2010

Inatt gick det bättre, hon sov hela natten bortsett från matpausen klockan halv två. Så himmla skönt att inte behöva stiga upp klockan fyra! Jag tror att det berodde på att jag mörklade hela sovrummet innan hon la sig igår, så det har varit mörkt hela natten.

Just nu ligger lilla hjärtat och sover. Men vi har haft en effektiv morgon. Vi har hunnit tvätta lite, diskat, plockat undan, borrat upp nya gardinfästen till Lovans rum och hängt upp gardinerna där. Vi har även hunnit med att äta lite gröt och plommonpuré. Jag tror att hon tyckte riktigt bra om purén. Den åkte inte lika mycket in och ut som gröten gör. Men hon tycker om den också.
Idag ska vi, jag och Lova, träffa prästen inför dopet nästa lördag. Jag har fått Freddes fulla förtroende att styra och ställa som jag vill med det. Men vi gick igenom dopakten igår och bestämmde vilka psalmer vi ska ha. Ska bli roligt att se vilken präst vi kommer att få.

Igår "slängde" jag ihop en deg sugerpaste, jag trodde att det skulle vara svårt med det var det absolut inte. Så när jag fyller år blir det en turkos tårta! Eller jag hoppas iallafall på det, men den såg bra ut igår så det ska nog inte vara någon fara att använda den.
Dagens sötnos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar